3 oktober 2017

Kom leraren steunen in de Zeelandhallen

De afgelopen weken is er veel aandacht geweest voor de werkdruk en de salarissen in het primair onderwijs. Onder meer dankzij de inzet van Lodewijk Asscher en onze partij is er voor de verlaging van de werkdruk in de huidige begroting een bedrag van 270 miljoen euro opgenomen. Dit is echter nog niet voldoende. Daarom leggen de leerkrachten op de dag van de leraar, donderdag 5 oktober, het werk neer. Ze komen op voor een verlaging van de werkdruk en gelijkwaardig loon in vergelijking met het voortgezet onderwijs.

Onze partijgenoot Pim van Kampen heeft in Zeeland het voortouw genomen. Samen met anderen organiseert hij een grote Zeeuwse manifestatie in de Zeelandhallen waaraan 500 leraren zullen deelnemen. De PvdA Zeeland en de PvdA Goes vinden dat we de leraren moeten steunen. Zoals Attje Kuiken namelijk dit weekend vertelde op de Zeeuwse bijeenkomst: ‘Deze 270 miljoen is nog maar een eerste stap’.

Om de leraren te steunen in hun protest willen we graag als PvdA aanwezig zijn tijdens deze manifestatie. We delen onder andere Marsen (chocolade) uit. Leraren hebben immers ontzettend veel in hun ‘mars’. Om dit te doen zoeken we een zo groot mogelijk groep die ons wil ondersteunen. Er is al hulp toegezegd door Jocye Vermue, Albert de Vries en Anita Pijpelink. Echter willen we graag met een grote groep aanwezig zijn zodat de leraren weten dat we achter hen staan. Daarom zijn we opzoek naar vrijwilligers die ons willen steunen tijdens deze actie. Wil jij meedoen? Dan ben je 5 oktober van harte welkom bij onze actie.

Locatie: Zeelandhallen Goes
Datum: donderdag 5 oktober
Tijdstip: Vanaf 08.30 tot 10.00
Aanmelden: [email protected] (of iemand anders)

De leraren spelen een belangrijke rol in onze samenleving. Met hun werk zorgen ze ervoor dat onze kinderen zich kunnen ontplooien tot volwassen. Ze helpen onze kinderen bij het leren van verschillende vaardigheden die ze nodig hebben in hun leven. De afgelopen jaren is de werkdruk alsmaar toegenomen. De leraar komt handen in de klas tekort om alle leerlingen genoeg aandacht te geven. Door de komst van het passend onderwijs zijn de klassen nog uitdagender geworden. Salarissen hebben tijdens de crisis jarenlang op een nullijn gestaan. Dat pikken leraren de niet meer en de PvdA steunt hen daarbij. Steun jij de leraren ook? Dan zien we je graag op 5 oktober.

Met vriendelijke en sociale groet,

Marco Eestermans

Waar ben je naar op zoek?